Typ: Vyklad
88728:ML_Ž
Metodický list = žák
Co k experimentu potřebujeme:
- teplotní senzor 2x
Schéma experimentu:
Jak budete postupovat:
- Umístěte dva teplotní senzory na různá místa v pokoji nebo ve třídě - k podlaze, blízko stropu, ke oknu, ke dveřím a pod. Dbejte na to, aby se senzory podlahy, stropu ani stěn přímo nedotýkaly, ani aby nebyly umístěny blízko počítače nebo přímo nad ním.
- Zaznamenávejte teplotní změny v místnosti v průběhu dne.
Zpracování naměřených dat:
- Porovnejte křivky zaznamenané jednotlivými senzory.
- Pokuste se získané údaje vysvětlit.
Popřemýšlejte nad zadanými otázkami:
- Která část pokoje má největší teplotu?
- Která část pokoje je nejchladnější?
Náměty nad dalšími aktivity:
- Sestavte podobný experiment, pomocí kterého můžete prozkoumat proudění v ohřívaném akváriu nebo bazénu.
- Najděte v literatuře příklady využití tepelného proudění v denním životě a v praxi.
Otázky a úkoly:
- Jak využívají tepelné proudění orli a čápi?