Typ: Vyklad
88865:ML_Ž
Metodický list = žák
Co k experimentu potřebujeme:
- senzor pro měření pulsu se sondou (1)
Schéma experimentu:
Jak budete postupovat:
- Připojte sondu senzoru pro měření pulsu na tělo dobrovolníka a počkejte pár vteřin, aby se stabilizovala.
- Promyslete si, jaké vhodné cvičení budete provádět - mohou to být např. dřepy, kliky, běh na místě a pod.
- Zaznamenejte puls před, během a po provedení cvičení.
- Opakujte měření s jiným dobrovolníkům.
Zpracování naměřených dat:
- Vypočítejte svůj puls (t. J. Počet úderů srdce za minutu).
- Určete, jak cvičení ovlivňuje puls.
- Porovnejte výsledky několika dobrovolníků.
Popřemýšlejte nad zadanými otázkami:
- Jaký byl puls na začátku experimentu?
- Jak se puls v klidu liší od pulsu po cvičení?
- Jak cvičení ovlivňuje puls?
- Jak rychle se puls vrátí do normálu?
- Jaký je vztah mezi údery srdce a pulsem?
- Proč je nižší puls obyčejně znakem lepší fyzické kondice člověka?
Náměty na další aktivity:
- Opakujte stejný experiment, ale zaměřte se na změny teploty. Teplotní sondy si přilepte na pokožku, zaznamenejte počáteční teplotu a změny teploty během cvičení a po cvičení.
- Upevněte teplotní sondy na pokožku na různé svaly a porovnejte výsledky.